Bucharest Diary

Saturday, April 09, 2005

Arghezi

E poetul roman care imi place cel mai mult.
Am in fata mea un volum pe care nu l-am vazut niciodata in anii de scoala: "Litanii". Poeziile "Duhovniceasca" sau "Ma uit" mi se par cele mai frumoase poezii pe care le- am citit vreodata in orice limba.

Alta poezie: "O zi":

"Ziua de ieri s-a tinut dupa mine, crezind,
Ca un ciine flamind,
Ca e legata cu ceva, cu vre o curea,
Cu vre o fringhie, de viata mea -
Si la o raspintie cu statui
S-a intors, vazind ca nu-i.

S-a pierdut neputincioasa si pribeaga
Dupa ce vremea intreaga
Ma urmat, pas cu pas, pina azi
La amiazi.

Cine si-a pierdut o zi cit o viata
S-o caute repede. Se innopteaza. Se lasa ceata."

Iata alte citeva versuri:

"Pacat? Un singur pacat: uciderea omului cu mina omului razbunator si hot. Toate celelalte sint viata si stirbire de viata."

"Pentru ce, Doamne, atita cruzime si atita macel in gradina ta frumoasa?
Unul mai viu ma pindeste intotdeauna, ca sa ma ucida: ca sint eu floare, pasare sau alta faptura mare si mica. Toti sintem bolnavi de sfirsit, si toti purtam in noi, ca niste cutii, numai imbucatura altora mai falcosi.
Este drept sa ne inghitim unii pe altii? O floare innabuseste alta floare: un om pe alt om ucide. Este drept? (...)"

"Ruga mea e gindul."

0 Comments:

Post a Comment

<< Home